Mától indul a YouTube Zene – reszkess Apple Music és Spotify

 

A YouTube Music olyan lesz, mint a versenytársak zenei szolgáltatása, csak az elsőre kissé aggályosnak tűnő ígéret szerint sokkal okosabb.

Mert a Google túl sokat, majdnem mindent tud: valószínűleg kevesen rendelkeznek annyi információval rólunk – így a zenei ízlésünkről is – mint az adatbázisokat építő keresőóriás. Bár talán éppen a zenei választásunk nem túl nagy titok: ha tudomásul vesszük és felhasználjuk a Google tudását, ígéretük szerint mától olyan zenei válogatással állnak elő, mint senki más.

Kép: Shutterstock

Kép: Shutterstock

Mint a hivatalos blogbejegyzésükből kiderül, az Apple Music és a Spotify piacára érkező, új, streaming szolgáltatás „mágikus” mutatványokkal szolgál.

Azaz, olyan figyelemre méltóan személyre szabott tartalmakkal, amelyek számunkra részben az eddig hallgatott zenék közül válogat ajánlatot, részben pedig figyelembe veszi, hogy éppen hol vagyunk, és mit csinálunk.

A repülőtéren, felszállás előtt? Akkor felkínál valami könnyű, pihentető dallamot. Edzőteremben? Ritmikus, erőteljes zenét ajánl, ami a terhelés ritmusát segít felvenni.

Amúgy olyan lesz, mint az Apple Music és a Spotify, vagyis hirdetésekkel terhelt, gyengébb minőségű ingyenes és fizetős prémiumváltozat között lehet választani.

Akit ez a túl okosnak tűnő megoldás a lehangoló közeljövőben játszódó Black Mirror sorozat szolgáltatásaira emlékeztet, még ne aggódjon: Magyarországon egyelőre nem sérül a privát (zenei) szféránk. Mától az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Mexikóban és Dél-Koreában lesz elérhető.

Az elkövetkező hetekben startol Ausztriában, Kanadában, Dániában, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Írországban, Olaszországban, Norvégiában, Oroszországban, Spanyolországban, Svédországban, Svájcban és az Egyesült Királyságban.

Aki szeretné tudni, mikor lesz elérhető hazánkban, e-mailben történő értesítésért regisztrálhat ezen az oldalon.