Szintet lépett a Facebook-kommunikáció: most éppen az általuk törölt tartalom elérhetőségét kérik tőlünk

 

Rövid levelében kvázi időutazásra biztatja szerkesztőségünket a Facebook, amely három videónk gyors törlése óta a reklamációval kapcsolatban már öregesebb tempót vett fel. Míg első levelükben arról tájékoztattak, hogy a magyar nyelvet az ügyintézésben nem támogatják, most, egy nappal később olyan információkat kérnek tőlünk, amelyek a „moderálásaik” következtében hétfő óta nem érhetők el a számunkra.

Mint ismeretes, hétfőn éjszaka és az azt követő időszakban rövid időn belül három videót is letiltott a Híradó.hu közösségi oldalán a Facebook: a svédországi rossz közbiztonság miatt hazaköltözött svéd–magyar nővel készült M1-es interjút, ennek egy svédországi fotókkal illusztrált változatát, illetve egy olyat is, amely egy német családról szól, amelyik Magyarországra költözne – ugyancsak a rossz közbiztonság miatt.

A Híradó.hu hamar felvette a kapcsolatot a Facebook adminisztrátoraival, és részletes tájékoztatást kért a törléssel kapcsolatban. A reklamációra a Facebooknak a 24 órán belül kellett volna reagálnia, végül órákkal ez után érkezett meg tőlük az első levél, amely érdemi információt ugyan nem tartalmazott, viszont – megköszönve az érdeklődést – arról tájékoztattak benne, hogy megkeresésünk kapcsán a magyar nyelvet a Facebook „nem támogatja”, lehetőségünk van viszont választani az angolon kívül az arab, holland, francia, német, héber, olasz, spanyol vagy török nyelvű ügyintézések közül.

nemértjető

(A Híradó.hu elsőként törölt videója kizárólag a nyilatkozót és a nyilatkozatot magát mutatja be, tehát csak az abban – magyar nyelven – elhangzottakat ítélhették az adminisztrátorok a Facebook szabályaival nem egyező tartalomnak. Kérdés tehát, hogy ez a döntés hogyan születhetett meg, ha a Facebook részéről – ahogyan arról tájékoztattak – nem megoldható a magyar nyelvű kommunikáció…)

Szerkesztőségünk angolul újrafogalmazta a reklamációt, amire péntek este olyan – a korábbihoz hasonlóan kurta – válasz érkezett, amely előtt tanácstalanul állunk.

A Facebook adminisztrátora ugyanis azt kéri tőlünk, hogy küldjük át számára azon bejegyzések elérhetőségét, amelyekkel kapcsolatban a reklamációnkat megfogalmaztuk. Arra sajnálatos módon nem tér ki, hogy az általuk törölt tartalom elérhetőségét milyen módon adjuk meg időutazás nélkül, mindenesetre megpróbáljuk a – jelek szerint – lehetetlent: korrekt reklamáció-ügyintézést kisajtolni a legnépszerűbb közösségi oldalból.