Üzleti célra nem használják a közösségi médiát

 

Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a legnagyobb közösségi oldalon tallóznak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is – derül ki a Mapei Kft. felméréséből, melynek során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról.

Üzleti célra nem használják a közösségi médiát a szekemberek – summázható a Mapei Kft. felmérése. E szerint a megkérdezett szakemberek 82 százaléka használ közösségi médiát, a legtöbbjük, 74 százalék Facebookozik, és nem is keveset 11 százalékuk több mint három órát naponta. Szintén 11 százalék pedig szinte minden órában ránéz a hírfolyamra, 78 százalék naponta kevesebb mint 1-2 órát foglalkozik Facebookkal. A második legnépszerűbb platform a YouTube, melyet fej-fej mellett a Pinterest és az Instagram követ, azonban ezek aránya nagyon alacsony.

„Úgy tűnik, a szakemberek nem használják tudatosan a közösségi médiát, inkább tartalomfogyasztóként vannak jelen. Holott egyre inkább ez válik a megrendelőkkel való kommunikáció fő csatornájává” – mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője. Mint mondta, a szakemberek harminc százaléka nyilatkozott úgy, hogy kapott már megrendelést a Facebookon. Ennél is többen, 43 százalék szokott rendszeresen szakmai kérdéseket kapni. Ennek ellenére mindössze a szakemberek 18 százaléka posztol képet az elkészült munkáiról a közösségi média felületeire, harminc százalékuk ritkán, 51 százalék pedig egyáltalán tesz ki képet. Saját videós tartalmat 13 százalékuk tesz közzé a csatornáin.

Szakmai kapcsolatok

„A szakemberek hallgatagságának a közösségi médiában két oka lehet. Egyrészt nem tudják hogyan csinálják, hogyan kell kezelni a felületet, mit írjanak, miről készítsenek képet, mi érdekli az embereket. A másik gond az átláthatóság hiánya. Bár sokat javult helyzet, még mindig vannak, akik feketén, szürkén vállalnak munkát és félnek, hogy ha kitesznek egy képet, akkor felhívják magukra a hatóságok figyelmét” – véli Markovich Béla.

Bővebben a témáról itt olvashat.