Így kereshet parkolással pénzt

 

A külföldi utazások idején az autók nagy hányada kihasználatlanul áll – erre a világszintű problémára ad gazdaságos, környezetbarát megoldást a magyar alapítású startup, a BeeRides. A közép-európai régió első reptéri közösségi autómegosztója a kényelmes, egyszerű autóhasználaton túl, pénzkereseti lehetőséget is nyújt az autótulajdonosoknak.

Sikeres tőkebevonással indította 2018-at a BeeRides: terveihez sikerült megnyerni egy vezető német befektetőt, az innogy Innovation Hubot. A cég Budapest és Dortmund után közösségi car sharing szolgáltatásait Nyugat-Európa más városaira is kiterjeszti, a következő tervezett célállomás Düsseldorf – tájékoztatott a BeeRides.

A BeeRides modell egyedi a maga nemében: a reptéren a cég parkolójában hagyott gépkocsit az elutazás időtartama alatt bérbe adják, ami az egész országban, és akár külföldön is használható. Csak hazánkban, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren főszezonban sokszor hétezer „unatkozó” autó várja azt, hogy tulajdonosa hazarepüljön, és újra elfordítsa a slusszkulcsot. Ezek az utazók mintegy kétmilliárd forintot költenek reptéri parkolásra. Mindeközben számos idelátogató utas mobilitási megoldást keres. Nem csoda, hiszen hazánk egyre nagyobb turisztikai vonzerővel rendelkezik, és a reptér forgalma évről évre nő.

A bérlés és parkolás napi 24 órában működő, teljesen automatizált folyamat. Gördülékenységét a menedzselt online piactér, az internetes szerződéskötés és fizetés, a garázsmesteri funkciók – műszaki ellenőrzés előtte és utána – és a repülőtéren kihelyezett „okos kulcsszekrény” biztosítják. Ez utóbbi (a smart locker) a lefontosabb BeeRides-fejlesztés, amiben szolgáltatása eltér a versenytársakétól, hiszen – ellentétben a tradicionális autókölcsönzőkkel – a sorban állás náluk: nulla perc. Az autótulajdonosokat és a bérlőket a bérbeadás ideje alatt teljes körű Allianz casco biztosítás védi, és meghibásodás esetén professzionális közúti segélyszolgálat áll rendelkezésre.

Eddig négy kontinensről, összesen 52 országból béreltek autót rajtuk keresztül. Túl vannak 25 ezer parkolási és 12 ezer bérlési napon, ami évenkénti triplázást jelent. „A bérbe adott autók után befolyt tranzakciós díjak a legfőbb bevételi forrásunk, a jelenlegi tranzakciószámunkkal egyenes arányban versenyképességünk is megugrott. Belső felmérésünk kimutatta, hogy nagyjából 150 millió forintot kerestek, illetve spóroltak meg általunk az ügyfeleink is” – mondta a több sikeres európai startup felépítésében közreműködő, a BeeRides-hoz februárban csatlakozó társ-ügyvezető, Kálcsics Gergő, aki az utóbbi három évben a legnagyobb európai alapítású tőzsdén jegyzett, német online kereskedelmi óriás, a Zalando egy belső startupját vezette Berlinben.