Buda és Pest 1873-as egyesítése után a főváros tömegközlekedésének következő jelentős fejlesztését a Millenniumi Földalatti Vasút 1896-os átadása jelentette, mely a világ második földfelszín alatt húzódó vasútvonala volt.
Lóvasút a Deák Ferenc téren 1890 körül (MTI Fotó: Reprodukció/Manek Antal)
Az 1880-as éveg második felében készült felvétel az első villamosról a Nyugati Pályaudvar előtt (MTI Fotó: Reprodukció)
Lóvasút a Váci körúton (1945. április 17-től Bajcsy-Zsilinszky út) a XIX. század végén, balra a Szent István-bazilika épülete (MTI Fotó: Reprodukció)
A földalatti villamosvasút építése az Andrássy úton 1895-ben (MTI Fotó: Reprodukció)
Reprodukció az 1890-es évek végén Az épülő földalatti vasút Gizella (ma Vörösmarty) téri végállomása az 1890-es évek végén (MTI Fotó: Reprodukció)
A Földalatti Villamosvasút Vörösmarty téri végállomásának lejárata 1896-ban (MTI Fotó: Reprodukció)
A Deák tér 1900-ban. Középen a millenniumi földalatti díszes állomása. Jobbra az evangélikus templom klasszicista épülete (MTI Fotó: Reprodukció)
Lóvasút az egykori Váci utcában a XX. század elején (MTI Fotó: Maar Marianne)
A Magyar Nemzeti Múzeum előtt lóvasúti kocsik, a lóvasút sínpárjai között szekérfogatok és gyalogosok az 1900 körül (MTI Fotó: Reprodukció)
Az utasok a kerekek alá esés elhárítására felszerelt deszkákon állva, a kívülre felszerelt kapaszkodókba csimpaszkodva utaznak a villamoson az első világháború végén, 1918-ban.
Az eredeti felvétel készítője és a felvétel készítésének pontos dátuma ismeretlen. A reprodukciót Fényes Tamás, az MTI fotóriportere készítette 1957. november 20-án (MTI Fotó: Reprodukció)
Ma már különlegesnek tűnő pillanat, amint tüzelőnek szánt, zsákokba gyűjtött rőzsével megrakott teherkocsit vontat a Hűvösvölgyből közlekedő villamos a városba – a Kiscelli Múzeum gyűjteményéből származó felvétel reprodukciója (MTI Fotó: Reprodukció)
A 6-os villamos a Nagykörúton 1919-ben. Oldalán jól látható a “Világ proletárjai egyesüljetek!” felirat. A reprodukciót Fényes Tamás, az MTI fotóriportere készítette 1957. november 20-án (MTI Fotó: Reprodukció)
Villamos halad a régi Erzsébet híd budai hídfőjénél Budapesten az 1920-as, 30-as években (MTI Fotó: Haár Ferenc)
A Kálvin tér madártávlatból, háttérben a Magyar Nemzeti Múzeum épülete. A felvétel szintén az 1920-as, 30-as években készült (MTI Fotó: Haár Ferenc)
Gyalogosok sétálnak a napsütésben a régi Erzsébet hídon a két világháború között. Háttérben a 69-es villamos (MTI Fotó: Haár Ferenc)
Közlekedés a budapesti Erzsébet hídon az 1930-as években: a 19-es és az 53-es villamos szerelvényei és egy lóval hajtott teherkocsi mellett gyalogosforgalom halad keresztül az 1903-ban felavatott hídon. A háttérben a Belvárosi Plébániatemplom áll (MTI Fotó: Haár Ferenc)
Autóbuszok szállítják az utasokat a budapesti Hősök terén álló Műcsarnok előtt a 30-as években (MTI Fotó: Haár Ferenc)
Pesti városrészlet: az Erzsébet híd pesti hídfőjénél álló, földszintjén a Belvárosi Kávéháznak helyet adó déli Klotild-palota, valamint az épület előtt álló Werbőczy István-szobor. A Klotild-palota mellett, a Szabad sajtó útján közlekedő villamosok szállítják az utasokat, a háttérben pedig a budai Gellért-hegy körvonalai látszanak a második világháború előtti években (MTI Fotó: Haár Ferenc)
Omnibusz halad a Városligetben az 1966. augusztus 20-án. Az egykori járművet a Közlekedési Múzeum munkatársai hozták rendbe. Az 1800-as évek hangulatát idéző közlekedési eszköznek hatalmas sikere volt az utasok között (MTI Fotó: Szebellédy Géza)