Közel négyszázezren szurkoltak a Fölszállott a Páva döntőseinek

A pénteki adással véget ért a magyar közmédia egyik legsikeresebb gyermek-vetélkedője, a népzenei és néptánc tehetségkutató, a Fölszállott a Páva, a záró adásban 386 ezer fő izgult a legkisebbekért - a Szürke senkik c. magyar háborús film először került képernyőre pénteken, 89 ezer néző látta a Dunán.

Szombaton Borbás Marcsi gasztronómiai kalandjai vonzották a legtöbb nézőt, a Gasztroangyalt 442 ezer fő követte. Érdekesség a szombati műsorkínálatból, hogy az Esős vasárnap c. magyar film is leültetett a televízió képernyők elé 154 ezer embert. Vasárnap a Dunán a Jónak lenni jó, a közmédia ismert jótékonysági műsora napi többszöri kapcsolással zajlott. A katolikus szentmise 115 ezres nézettsége mellett az ismert jótékonysági műsor az esti kapcsolás 19.36-os időpontjában 220 ezer nézőt vonzott, majd a Magyarország, szeretlek! 329 ezer főt szórakoztatott.

Borbás Marcsi, a Gasztroangyal című műsorának vezetője (MTI Fotó: Marjai János)

Borbás Marcsi, a Gasztroangyal című műsorának vezetője (MTI Fotó: Marjai János)

Vasárnap kora reggel az M1 is kiemelkedően jól teljesített, a kora reggeli 6 órai híradót 131 ezer fő, míg a délit 232 ezer fő követte végig. Az M4 Sporton 11.28-kor kezdődő Reál Madrid – Kashima FIFA Klubvilágbajnokság döntő labdarúgó-mérkőzést 136 ezer fő követte végig.

A Sarjú Banda Serkenj fel! – Marosmenti muzsika című produkciója a Fölszállott a páva című népzenei és néptánc tehetségkutató verseny döntőjében (MTI Fotó: Máthé Zoltán)

Az M2 pénteken 12,9 százalékos közönségarányával az első helyen végzett a gyerekcsatornák között a 4-12 évesek körében a 6-tól 20 óráig tartó műsorsávban. Szombaton második, vasárnap pedig ismét első volt a csatorna, amely továbbra is Magyarország egyik legnépszerűbb gyerekcsatornája, hétről hétre első és második helyen végez a nézettségi rangsorban.

Mivel a közmédia a közszolgálati feladatai alapján a teljes társadalom számára kínál tartalmakat, a nézettségi és elérési adatokat a teljes népességre vonatkozóan tesszük közé. A Nielsen mérése alapján ez a 4 éves és annál idősebbek köre.