Legyen jó hírű, elit, két tannyelvű vagy tagozatos

Szakértőink elmondták, hogy mire érdemes odafigyelni és mikor érdemes pályaválasztási tanácsadóhoz fordulni, amikor középiskolát választunk.

Két fontos képességet érdemes figyelembe venni a gyerekeknél: az attitűdöt és az ambíciót. A versengés önmagában véve csupán egy erőpróba – mondta Szebedy Tas, a Gimnáziumok Országos Szövetségének elnöke a Kossuth Rádió Napközben című műsorában.



Nem minden erős iskola versenyistálló

Nem mindegyik erős középiskola "versenyistálló" - ezt a kifejezést azokra az intézményekre használják, amelyek mindenek fölé helyezik a versenyeken való szereplést. Mások inkább a tehetségfejlesztésre helyezik a hangsúlyt. Ha maguk a diákok elég erősek, egymást húzzák majd a középiskolában. Fontos, hogy a diákok önmagukhoz képest fejlődjenek, és ez a fejlődés hasonló képességű gyerekek között gyorsabban és nagyobb perspektívában játszódhat le - tette hozzá.
Hallgassa meg az összeállítást!

Fontos az önismeret

Kovács Zsuzsanna, a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat továbbtanulási és pályaválasztási tanács tagintézményének igazgatója a műsorban elmondta, hogy a pályaválasztási tanácsadásnak két fő pillére van: az önismeret és a lehető legtöbb információ. Iskolaválasztási tanácsadóhoz akkor érdemes menni, ha többé-kevésbé már ismeri valaki az irányt, de részletesebb tájékoztatást szeretne - magyarázta. Akik teljesen bizonytalanok, inkább a pszichológussal kezdjenek, az elvégzett vizsgálatok tükrében tud aztán segédkezni a tanácsadó a megfelelő iskola kiválasztásában. A pályaválasztási tanácsadókban személyre szabott tanácsadás folyik – tette hozzá.

Nem érdemes időhúzásra használni a gimnáziumokat

Szebedy Tas elmondta, hogy a felvételi általában írásbeliből áll, de egyes iskolák szóbeli vizsgát is tartanak. Az írásbelin részben logikai, számolási képességet vizsgálnak, illetve a nyelvhasználatot, szövegértést, és minden középiskolában alkalmazzák. Az írásbeli pontszámait minden iskola egyformán rangsorolva kezeli. A szóbeli a tájékoztatóban meghirdetett módon egészíti egyes helyeken a felvételit.

Kovács Zsuzsanna szerint a jegy sok mindent elárul a diákról: a tanulási szokásait, a tudását és az eredményeit. A gimnáziumot azoknak ajánlja, akik képesek, tudnak és hajlandóak is tanulni. Időhúzásra szerinte nem érdemes használni.