Az autó közeljövője: okostelefon négy kerékkel

Az idei CES-en, a fogyasztói elektronikai piac legnagyobb kiállításán az elmúlt évekhez képest jóval nagyobb hangsúlyt kaptak az autóipari innovációk.

A piacon tapasztalható legjelentősebb trend természetesen az önvezető autók térhódításához köthető, de fontos szerepet kapnak az autóban internetes kapcsolattal elérhető új, izgalmas funkciók is.

Jó példa ezekre a valós idejű forgalmi információk megjelenítése, vagy azon alkalmazások beépítése, amik a multimédia rendszereket hozzák közelebb a zsebünkben lapuló kütyük világához – kifejezetten autókra, autós használatra tervezve. Az USA élen jár az ilyen innovációkban, az NNG autóipari elemzése szerint az amerikai régióban több mint kétszer annyi – szám szerint 17 millió – internetkapcsolattal rendelkező új autót értékesítenek majd 2017-ben a gyártók, mint Európában.

Mindez hatalmas lehetőséget jelent a szoftveres beszállítóknak, mivel az autóba kerülő digitális élmény kialakítása jellemzően olyan specifikus szoftverfejlesztői szakértelmet, megközelítést, és kapacitásokat igényel, melyek az autógyáraknál egyelőre még nem, vagy csak részben elérhetőek. Egyre több példát látni arra, hogy a gyártók kívülről szerzik be ezeket, és az innovációban növekvő szerepet kapnak a beszállítók.

Hogy mekkora potenciál rejlik az autóipari szoftverek piacán, jól szemlélteti, hogy az olyan cégek, mint a Microsoft vagy a Google is egyre több megoldást kínálnak ezen a területen.

Az NNG a járműipar számára fejleszt navigációs megoldásokat, melyeknek az alapja a cég NavFusion Platformja: ez az autó rendszerébe szervesen illeszkedve a műszerfalba épített navigációt és a felhőalapú szolgáltatásokat kombinálja, okostelefonos támogatással.