5 nap alatt félmillióan töltötték le a demencia appot

A tenger hőse, a Telekom hazánkban május 5-én bemutatott, nemzetközi összefogással megvalósult jótékony célú mobiljátéka 40 országban bekerült a TOP20 alkalmazás közé.

Összesen 58 hónapnyi időt játszottak a felhasználók eddig – a fejlesztők elképzeléseit messze felülmúlva – A tenger hősével (Sea Hero Quest), ami 725 évnyi hagyományos laboratóriumi kutatással egyenértékű. Korábban az ilyen vizsgálat koordinálása éveket vett igénybe, és legjobb esetben is csak pillanatképet adott igen alacsony számú önkéntes viselkedéséről.

Kifejezetten azért fejlesztették a Sea Hero Quest mobiljátékot, hogy létrejöjjön a világ legnagyobb, közösségi együttműködésre épülő adathalmaza a demencia kutatások előmozdítására. A kutatás célja, hogy elmélyítse a térbeli tájékozódásról meglévő tudományos ismereteket, illetve információval szolgáljon arról, hogyan működik agyunknak ez a területe.

Sea Hero Quest

A demencia 2050-re világszerte 135 millió embert érint majd – derül ki a “A demencia globális hatása” című jelentésből (2013-2050). A betegség megakadályozza az új emlékek kialakulását, gyakran elszigetelve és összezavarva az érintetteket. Számos demenciával küzdő ember számára az első jel a tájékozódási képesség elvesztése, amelynek következtében még a jól ismert helyeken és környezetben sem képesek eligazodni és tájékozódni.

A mobiljáték létrehozását – amelynek folyamatát a Saatchi & Saatchi London vezeti a Glitchers játékfejlesztői és számos tudós, kutató bevonásával – az a cél vezérelte, hogy bepillantást engedjen mindennapi tájékozódásunk folyamataiba. A játékosok szigetek és jéghegyek közötti lavírozásának minden másodperce a szakértők számára hasznos tudományos adattá konvertálható. Hagyományos módszerekkel több, mint 5 órába telne ugyanannyi adat begyűjtése, mint kétpercnyi Sea Hero Quest játékkal.

Letölthető a Google Play Áruházból és az App Store-ból.