Mi lesz az okoseszköz biznisz sorsa? Bár a hype elülőben van, az elemzők továbbra is reményteljes üzletnek látják.
A Gartner piackutató cég
előrejelzése 2017-ig az okosórák értékesítésének megkétszereződésére számít. Ezt leginkább az Apple marketingerejében bizakodva írják, hiszen a cupertinói cég annyi drága és fölösleges dolgot lenyomott már a vevők torkán, csak elviszik majd ezt a bulit is. Nagyon értenek az „életmód-termékek” eladásához.
Számításaik szerint a hordozható eszközök értékesítése idén világszerte 18,4 százalékkal nőhet. Hogy ne csak arányokról beszéljünk, a Gartner ebben az esztendőben 274,6 millió viselhető eszköz eladásával, s az értékesítésükből 28,7 milliárd dolláros bevétellel számol.
Mint a
Statista által feldolgozott Gartner-jelentésből készült diagram mutatja, lassú emelkedés várható.
A táblázat függőleges tengelyén a 2015-2016-2017-es év eladása, illetve várható eladása látható az okosórák, fitnesz karkötők, sportórák, más fitnesz monitorozó eszközök, mellkasi hevederek, fejre szerelhető kijelzők (köztük a virtuális realitás holmik, okosszemüvegek), valamint az okosruhák (melltartók és egyebek) körében.
Iparági szakértők gyakran intenek óvatosságra az olyan piacmegváltónak vélt eszközök bicegése miatt, mint az Oculus Rift, vagy a már megszüntetett Google Glass.