Lassan többet fészbukozunk mobilon, mint PC-n

Gyakrabban töltünk le szoftvereket a mobilunkra, mint számítógépünkre, a chat programokhoz is inkább a telefonunkat vesszük elő, ahogy térképeket is leginkább azon böngésszük.

Samsung Techonomic Index 2015: bankolás és vásárlás még inkább PC-n, minden másra ott a mobil.

Bár hazánkban is rendkívüli népszerűségnek örvendenek az okos alkalmazások, a telefonok leggyakrabban használt funkciója a telefonálás után továbbra is az SMS küldés, amelyre a válaszadók 80 százaléka használja mobilját.

A mai telefonok és tabletek egy pár évvel ezelőtti laptop kapacitásával vetekszenek, komplett számítógépeket hordunk a zsebünkben. Az egyre nagyobb kijelzők, a felhasználói felület folyamatos optimalizálása és a villámgyors mobilinternet mind abba az irányba mutat, hogy a mobileszközök minél több területen vegyék át a laptopok vagy PC-k szerepét a mindennapokban. Van olyan terület, ahol ez már megtörtént, van ahol még várat magára, derült ki a kutatásból.

Alkalmazások letöltésére már most jóval többet használjuk a mobilunkat, vagy tabletünket, mint a számítógépünket. A válaszadók 63 százaléka használ előre nem telepített applikációkat a mobilján, míg a laptopján vagy PC-jén mindössze 33 százalékuk. Képek és videók készítésében ugyan nem a számítógéppel kell felvenni a versenyt, viszont azokat már egyértelműen szívesebben nézegetjük, vagy osztjuk meg a mobil eszközeinken (63 százalék), mint a számítógépen (39 százalék). Másik felhasználási terület, ahol a megkérdezettek már inkább a telefonjukat részesítik előnyben, az a különböző térkép és helymeghatározó alkalmazások: 59 százalékuk nyilatkozta, hogy ha valami ismeretlen helyre szeretne eljutni, már inkább az okostelefonjára bízza magát, szemben a számítógépet preferálók 46 százalékával, ami érthető, hiszen a telefont útközben is könnyedén elővehetjük.

Képünk illusztráció (Fotó: MTI/EPA/Andrew Gombert)

Képünk illusztráció (Fotó: MTI/EPA/Andrew Gombert)



A Techonomic Index vizsgálata a közösségi oldalak használatára is kitért. E szerint fészbukozáshoz szinte ugyanakkora arányban használták a válaszadók az okostelefonjukat (72 százalék), mint a számítógépet (78 százalék), amiktől alig marad el a táblagépek ilyen célú használata (61 százalék). A közösségi tartalmak fogyasztása tehát már egyáltalán nem helyhez kötött tevékenység és a következő években várhatóan még inkább a mobileszközök felé fog eltolódni az ilyen oldalak adatforgalma.

A kutatásból egyértelműen kiderül, a fentiekkel ellentétben a magyarok ezeket a műveleteket még mindig inkább számítógép előtt intézik. A megkérdezettek kicsivel több, mint harmada szokott az okostelefonján tranzakciókat indítani, ami ugyan jelentős arány, de még mindig jócskán elmarad az online bankolókétól (72 százalék). A másik leggyakoribb internetes pénzmozgással járó tevékenység az online vásárlás, ahol egyelőre szintén a számítógépet választják többen (59 százalék), a mobillal szemben (28 százalék).