Az utakat, a házakat és a lakók idegeit is rongálják a száguldó teherautók

A kőszállító kamionok többsége túlterhelt, állítják a helybeliek, akik szerint a sofőrök egy része úgy száguldozik, mintha nem is ismerné a "lakott terület kezdete" táblát. A remegő, repedező házak lakói az elmúlt években már minden lehetséges módon próbálták felhívni a figyelmet a tarthatatlan helyzetre: volt már útlezárás, tüntetés, mindhiába. Most viszont, úgy tűnik, a szó legszorosabb értelmében sínre kerül a megoldás.

A verpelétiek évek óta csak a repedéseket számolgatják. Az itt lakók szerint feltűnően megnövekedett a kamionforgalom, a legnagyobb probléma pedig, hogy a sofőrök nem tartják be a sebességkorlátozást. Farkas Sándor, a település polgármestere a Kossuth Rádió Hajnal-táj című műsorában megjegyezte, hogy volt olyan nap, amikor több mint száz megrakott kamion haladt át Verpeléten. Ez évente 16 ezer rakott kamion. Ha üresen fel is mennek, akkor legalább harminckétezerről beszélhetünk – tette hozzá. Rongálják az utakat és az utak mellett lévő házakat – magyarázta a polgármester.
Hallgassa meg, hogy hárult el az akadály!

Tavaly úgy tűnt, van megoldás. A verpeléti képviselő-testület hozzájárult ahhoz, hogy megépüljön a város határában a hosszú évek óta várt kőrakodó, ahol vasútra tennék a szállítmányokat, tehermentesítve ilyképpen a településeket. Farkas Sándor azt mondta, hogy a műszakilag leginkább megvalósítható elképzelés szerint a falutól távolodva egy rakodásra alkalmas sínpár, előtte pedig egy depó kiépítését tervezték meg.

(MTI-fotó: Komka Péter)



Ignácz Szabolcs, Tófalu polgármestere szerint azonban a vasúti szállítás sem megfelelő megoldás, mert komoly források bevonásával lehetne visszaállítani a Verpelétnél leállított vasútvonalat.

Farkas Sándor úgy tájékoztatta a Kossuth Rádiót, hogy elhárult az akadály a verpeléti kőrakodó hasznosítása elől, mert átminősítették. A helyi önkormányzat már csak arra vár, hogy a kőbánya megvásárolja a területet.