Két év alatt megújulhat 20 vasútállomás és megállóhely

Két év alatt több mint 4,3 milliárd forintból mintegy húsz vasútállomás, illetve megállóhely - köztük Esztergom-Kertváros, Gyula, Karcag, Kisújszállás, Püspökladány - újulhat meg - közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.

A beruházás része az idegenforgalmi szempontból  kiemelten fontos állomásokat és megállóhelyeket érintő felújítás-sorozatnak, amelyet a MÁV részben saját forrásból, részben Európai Uniós forrásokból, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-vel és önkormányzatokkal együttműködve, pályázati pénzekből valósít meg.

V43-as villanymozdony vontatta személyvonat érkezik Szob felől a váci vasútállomásra, jobbról a háttérben a már átépített vágányok 2014. június 24-én. Folyamatosan adja át a kivitelező a váci vasútállomás egy éve tartó felújítása során eddig elkészült munkarészeket, júliustól újra a vasútállomás épületében, de már az új pénztáraknál lehet jegyet váltani. A teljes rekonstrukció egy év múlva készül el.MTI Fotó: Máthé Zoltán

V43-as villanymozdony vontatta személyvonat érkezik Szob felől a váci vasútállomásra. MTI Fotó: Máthé Zoltán



Rövidtávon a fővárosban körvasúti megállóhelyek létesítése is szerepel a tervek között. Az első ütemben négy új megállóhely: Pestújhely, Újpalota, Rákosfalva és Közvágóhíd épül meg, míg Ferencváros állomáson új peron készül.

Az új beruházások révén a megyei jogú városok és kiemelt vasúti csomópontok olyan utasforgalmi centrumokat képeznek majd, amelyek integrálják a különböző közlekedési ágakat.

A vasúttársaság azon épületeit, amelyeket a jövőben nem tud hasznosítani részben költségcsökkentés érdekében elbontja, visszafejleszti. A több száz, üzemi célokra nem hasznosítható építmény bontására a MÁV jelenlegi üzleti terve évi 300-350 millió forintot különített el.

A MÁV beszámolt arról is, hogy 2010-2014 között a vasúttársaság 841 millió forintot fordított saját forrásból  állomások és megállóhelyek felújítására.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pedig korábban azt közölte, hogy a 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban ezermilliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére.