Feketelistára kerülhetnek a tisztességtelen webshopok

A békéltető testületek a konkrét ügyeket és azoknak a cégeknek a listáját is nyilvánosságra hozzák, amelyek nem teljesítik az ajánlásokat, tájékoztatott Kóródy Dávid, a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője az M1 Kosár című műsorában.

Az online vásárlással időt és energiát megspórolva vásárolhatunk. A kényelmes vásárlás azonban néha bosszúsággal ér véget. Az M1 fogyasztóvédelmi magazinja annak járt utána, mit tehetünk, ha nem azt a terméket kaptuk, amit az interneten megrendeltünk.

Fontos tudni, hogy 14 napig indoklás nélkül elállhatunk a vásárlástól. Amennyiben a termék hibás, törött vagy szakadt, a kereskedőnek az eredeti állapotot kell visszaállítani, tehát a kiszállítás és a visszaszállítás költségét is meg kell térítenie - hangsúlyozta Kiss Anita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.



Ha a vásárló úgy véli, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat valósult meg, és nem tud megegyezni a kereskedővel, a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulhat. Ha azonban a vállalkozás nem küldi vissza a kifizetett vételárat, a szállítási költséget, vagy ha a vevő és az eladó között szerződéses jogvita alakul ki, a fogyasztó a békéltető testülethez fordulhat, tette hozzá a Ütő Kristóf Benjamin, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jogi előadója.

Hiába az egyértelmű jogszabályi előírások és a Budapesti Békéltető Testület ajánlása, gyakran előfordul, hogy a cégek ennek ellenére sem teljesítik jótállási kötelezettségüket. A Budapesti Békéltető Testülethez egyre gyakrabban érkezik online vásárlással kapcsolatos panasz, heti 4-5 fogyasztói bejelentést kapnak.

A békéltető testületek eljárásai többnyire eredményesek, de van néhány cég, amely felkerül a nyilvános feketelistára. A békéltető testületek a konkrét ügyeket és azoknak a cégeknek a listáját is nyilvánosságra hozzák, amelyek nem teljesítik az ajánlásokat, tájékoztatott Kóródy Dávid, a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője.