Így használja az online számhordozási tudakozót

Könnyen megtudható, hogy melyik szolgáltatóhoz tartozik egy telefonszám. Eddig már több mint kétezer érdeklődő használta az angol nyelven is elérhető webes felületet.

Az előfizetők naprakész és gyors tájékoztatást kapnak a hívott számokról az online számhordozási tudakozó oldalon, amely a szolgáltatóktól függetlenül, közvetlenül az NMHH Központi Referencia Adatbázisa (KRA) alapján válaszol arra a kérdésre, hogy egy telefonszám hordozott-e, és melyik a jelenlegi szolgáltatója. Az érdeklődést mutatja, hogy az angol nyelven is elérhető honlapot indulása óta már több mint 2 ezren látogatták meg és kértek adatokat telefonszámokról. Ez az információ a hívást kezdeményezők részére fontos, mivel a szolgáltatóváltáskor változnak a hívásdíjak, és a hívásdíj a hívott számhoz tartozó új szolgáltató díjszabása szerint alakul.

Díjtájékoztató

A statisztikák alapján egy hónapban átlagosan 10 ezer telefonszám költözik egyik szolgáltató hálózatáról egy másikéra úgy, hogy a teljes hívószám, körzetszámmal vagy előhívó számmal együtt megmarad, de a szolgáltató személye megváltozik. Egyes tarifacsomagoknál nincs jelentősége annak, hogy az ügyfél saját szolgáltatójától hova telefonál vagy küld üzenetet, mert a hálózaton belüli és kívüli használat díjszabása megegyezik. Az ettől eltérő díjcsomagok esetében viszont fontos lehet, hogy a perc- és SMS-díjak hálózaton belüli és azon kívüli irány esetén különböznek. Az eltérés akkor lehet számottevő, ha a szolgáltató hálózatán belüli hívások és a hálózatból kilépő hívások díjai között nagy a különbség, és egy számhordozást követően egy hálózaton belüli szám másik szolgáltatóhoz kerül vagy épp bekerül a saját hálózatba.

Ha a hívott szám hordozott, és a hívó fél szolgáltatója eltérő díjazást alkalmaz az egyes szolgáltatókhoz irányuló hívásoknál, a hívó fél szolgáltatója köteles a hívó számára a hívás előtt közvetlenül, saját hálózatából díjmentes tájékozódási lehetőséget biztosítani arról, hogy a hívás melyik szolgáltató hálózatában végződik, és annak mekkora a tarifája. A hatóság összegyűjtötte a hordozott számokkal kapcsolatos szolgáltatói információs telefonszámokat, amelyek ezen a linken érhetőek el.

Hívja a 1748-as díjmentes számot!

Ha a fogyasztó nincs internet közelében, de szeretne meggyőződni arról, hogy az adott hívószámot hálózaton belüli vagy kívüli díjjal érheti el, két módon is lekérdezheti díjmentesen a telefonjáról. A mobilszolgáltatók mindegyikénél működik a díjmentesen hívható 1748-as szám, ahol a keresett telefonszám előhívó vagy körzetszámát kell megadni, és beütni a 6- vagy 7-jegyű számot, majd megnyomni a # gombot. Ezt követően egy hang bemondja, hogy az adott szám mely szolgáltató hálózatában működik.

Mindez telefonhívás nélkül is működik az úgynevezett USSD-kód segítségével. Ha így akarja az ügyfél megtudni, hogy egy adott telefonszám hordozott-e, akkor be kell írni a *126* kódot, majd a keresett telefonszám előhívó vagy körzetszámát és hívószámát, ezután jön a # jel és a hívás gomb, amivel hívást nem indít, csak elküldi a kódot. Pl.: *126*201234567#hívás gomb vagy *126*14577100#hívás gomb. Ezután hamarosan kiírja a telefon, hogy a telefonszám melyik szolgáltatónál van.

Fontos megjegyezni, hogy a számhordozási lekérdezések egyike sem ad felvilágosítást az előfizetői adatokról. További részletes információk a számhordozásról itt olvashatóak.